Zpět na Informácie

Obchodní podmínky

34 min.

1. Kontaktní údaje

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi obchodníkem, kterým je MLongauer, s.r.o., se sídlem Farská 12, 949 01 Nitra, IČO: 36 565 679, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra , vložka č.15385/N (dále jen "obchodník") a spotřebitelům, jejímž předmětem je koupě a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu.

Kontaktní údaje obchodníka:
Obchodní jméno: MLongauer, s.r.o.
Adresa: Farská 12, 949 01 Nitra
IČ: 36 565 679
DIČ: 2021901354
IČ DPH: SK2021901354
Zápis: v OR OS Nitra, oddíl: Sro, vložka č.15385/N
Provoz: Fatranská 1, 949 01 Nitra
Poštovní adresa: MLongauer, s.r.o., Farská 12, 949 01 Nitra
Telefon: +421 940 404 831
Email: babys@babys.sk
Pro bezhotovostní platby: ČSOB a.s. banka: 401 449 8194 / 7500
Bankovní spojení: 401 449 8194/7500
SWIFT: CEKOSKBX
IBAN: SK17 7500 0000 0040 1449 8194

Orgán dozoru:
Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Nitranský kraj
P.O. Box 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra
Odbor výkonu dozoru
Tel. č.: 037/7720 001, 037/7720 034
fax č.: 037/7720 024
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podávanie-podnětů-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.2. Smluvní strany se dohodly, že spotřebitel odesláním objednávky obchodníkovi potvrzuje, že souhlasí s tím, že tyto všeobecné obchodní podmínky a jejich podmínky a ustanovení se budou vztahovat na všechny kupní smlouvy, uzavřené na jakékoli internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje obchodník, na jejímž základě obchodník dodá zboží prezentované na předmětné internetové stránce spotřebiteli (dále jen "kupní smlouva") a na všechny vztahy mezi obchodníkem a spotřebitelem, vzniklé zejména při uzavírání kupní smlouvy a reklamaci zboží.

1.3. Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že obchodník a spotřebitel uzavřou písemnou kupní smlouvu, v níž si dohodnou podmínky odchylně od všeobecných obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před všeobecnými obchodními podmínkami.

1.4. Seznam zboží na jakékoli internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje obchodník je katalogem běžně dodávaného zboží a obchodník nezaručuje okamžitou dostupnost všech uvedených zboží. Dostupnost zboží bude pro spotřebitele potvrzena na základě dotazu o dostupnosti spotřebitele.

1.5. Obchodník je vázán spotřebiteli svou nabídkou zboží prezentovaného na kterékoli internetové stránce obchodníka, včetně ceny během lhůty 24 hodin od odeslání oznámení o přijetí objednávky spotřebitelem.


2. Způsob uzavírání kupní smlouvy

2.1. Kupní smlouva je uzavřena závazným akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy spotřebitele obchodníkem ve formě e-mailové zprávy spotřebitele zaslaného obchodníkem a/nebo ve formě spotřebitelem vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce obchodníka (dále jen "objednávka").

2.2. Závazným akceptováním objednávky spotřebitele obchodníkem je e-mailové (případně telefonické) potvrzení obchodníka spotřebiteli o akceptování objednávky po předchozím přijetí objednávky spotřebitelem a po ověření dostupnosti a termínu dodání zboží požadovaného spotřebitelem označené jako „potvrzení objednávky“. Automaticky prováděné oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému obchodníka se nepovažuje za závazné akceptování objednávky.

2.3. Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných služeb, údaj o dodací lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o ceně , podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží pro spotřebitele, údaje o obchodníkovi (obchodní jméno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku apod.) případně jiné údaje.

2.4. Spotřebitel může doručit prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky obchodníkovi ve lhůtě do 24 hodin od doručení objednávky obchodníkovi oznámení, že objednávku ruší. Spotřebitel je povinen v oznámení o zrušení objednávky uvést jméno, e-mail a popis objednaného zboží. V případě zrušení objednávky obchodník neúčtuje spotřebiteli žádné poplatky související se zrušením objednávky. V případě, že spotřebitel zaplatil obchodníkovi kupní cenu nebo její část v době do zrušení objednávky, obchodník vrátí již zaplacenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě do 14 dnů od zrušení objednávky převodem na bankovní účet spotřebitele, pokud si smluvní strany nedohodnou jiný způsob vrácení. kupní ceny.


3. Práva a povinnosti obchodníka

3.1. Obchodník je povinen:

  • dodat na základě objednávky potvrzené obchodníkem spotřebiteli zboží v dohodnutém množství, kvalitě a termínu a zabalit ho nebo vybavit k přepravě způsobem potřebným pro jeho uchování a ochranu
  • zaslat spotřebiteli potvrzení o úhradě zboží.
  • zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR
  • předat spotřebiteli spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy (návody v českém jazyce, nebo se souhlasem spotřebitele v jiném jazyce, který je pro spotřebitele srozumitelný, záruční list, dodací list , daňový doklad).
  • Spotřebitelům požadované informace a dokumenty mu mohou být na jeho požádání zaslány iv jemu přístupné formě podle mezinárodní smlouvy, kterou je Slovenská republika vázána.

3.2. Obchodník má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od spotřebitele za dodané zboží.


4. Práva a povinnosti spotřebitele

4.1. Spotřebitel je povinen:

  • převzít zakoupené nebo objednané zboží
  • zaplatit obchodníkovi dohodnutou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží
  • nepoškozovat dobré obchodní jméno obchodníka
  • potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby
  • spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy podle § 19 ods. 1 uzavřené na dálku, je povinen nést náklady na vrácení zboží a také náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.
  • spotřebitel bere na vědomí, že v případě, je-li mu je dodané zboží vyrobeno podle jeho specifikací, nebo na míru, není možné odstoupení od smlouvy podle § 19 ods. 1 písm. c).
  • spotřebitel bere na vědomí, že v případě, že mu bylo dodáno zboží podle § 19 ods. 1 písm. e) (dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen).

4.2. Spotřebitel má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami v závazném akceptování objednávky.


5. Dodací podmínky

5.1. Zboží je prodáváno podle vystavených vzorů, katalogů, typových listů a vzorníků obchodníka umístěných na internetové stránce elektronického obchodu. Dodané zboží má dobu minimální trvanlivosti více než 2 měsíce před datem spotřeby. V případě kratší doby trvanlivosti kontaktuje před dodáním obchodník telefonicky nebo e-mailem spotřebitele a zboží dodá až po souhlasu spotřebitele.

5.2. Obchodník je povinen objednávku spotřebitele splnit a zboží dodat spotřebiteli ve lhůtě do 30 dnů od dodání zboží dodavatelem nebo výrobcem zboží obchodníkovi.

5.3. Spotřebitel je povinen převzít zboží v místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky spotřebitele obchodníkem. V případě, že dojde k prodlení dodání zboží ze strany obchodníka, spotřebitel je oprávněn jednostranně prodloužit lhůtu pro dodání zboží, a to i opakovaně, o čemž obchodník vydá spotřebiteli potvrzení. V případě, že spotřebitel zboží nepřevezme do 7 dnů po uplynutí lhůty uvedené v kupní smlouvě, závazné akceptaci objednávky nebo jednostranně prodloužené obchodníkem, je obchodník oprávněn účtovat spotřebiteli skladné ve výši 1,00 € za každý den uskladnění zboží. Po uplynutí 14 dnů ode dne, kdy byl spotřebitel povinen zboží převzít, je obchodník oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a prodat zboží třetí osobě. Po předání dohodnutého zboží třetí osobě se záloha za dohodnuté zboží zaplacená spotřebitelem započítá v celé výši na smluvní pokutu, kterou je povinen spotřebitel zaplatit obchodníkovi.

5.4. Obchodník je oprávněn vyzvat spotřebitele k převzetí zboží před uplynutím lhůty dohodnuté v kupní smlouvě.

5.5. Váha, rozměry a ostatní údaje o zboží obsažené v katalozích, prospektech a jiných písemnostech obchodníka umístěnými na internetové stránce elektronického obchodu jsou nezávaznými údaji.

5.6. Místem dodání zboží je místo uvedené v akceptaci objednávky obchodníkem, nedohodnou-li se smluvní strany v kupní smlouvě jinak.

5.7. V případě, že obchodník dopraví zboží spotřebiteli na místo určené v kupní smlouvě spotřebitelem, spotřebitel je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepsat protokol o doručení a předání zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě je povinna předložit obchodníkovi originál nebo kopii kupní smlouvy a dokladu o zaplacení zboží a písemnou plnou moc. Bude-li třeba dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti spotřebitele na místě určeném v kupní smlouvě, veškeré náklady s tím vzniklé hradí spotřebitel, a to zejména opakované dodání zboží na místo určení v kupní smlouvě a skladné ve výši uvedené v bodě 2 tohoto článku těchto všeobecných obchodních podmínek. Zboží se považuje za dodané okamžikem doručení zboží na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a převzaté okamžikem fyzického převzetí zboží spotřebitelem, resp. jeho oprávněným zástupcem nebo odmítnutím převzetí zboží, které dopravce vyznačí v protokolu o doručení a předání zboží.

5.8. Spotřebitel je povinen zkontrolovat zásilku, tedy zboží i jeho obal hned po doručení. V případě, že spotřebitel zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží je spotřebitel povinen vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží, jehož správnost potvrdí dopravce. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi může následně obchodník poskytnout odstranění vady zboží, slevu na zboží nebo v případě neodstranitelných vad zboží dodat spotřebiteli nové zboží.

5.9. Spotřebitel je oprávněn v případě nedodání zboží obchodníkovi ve lhůtě uvedené v 5.2. Obchodních podmínek odstoupit od kupní smlouvy a obchodník je povinen vrátit spotřebiteli již zaplacenou část kupní ceny ve lhůtě 30 dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy bezhotovostním převodem na účet spotřebitele určený spotřebitelem.


6. Kupní cena

6.1. Spotřebitel je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu zboží dohodnutou v kupní smlouvě a/nebo dle ceníku obchodníka platného v době uzavření kupní smlouvy včetně nákladů na doručení zboží (dále jen "kupní cena") formou hotovostní platby v určené provozovně obchodníka, dobírkou v místě dodání zboží , dobírkou prostřednictvím společnosti poskytující poštovní služby, platbou prostřednictvím společnosti poskytující spotřebitelské úvěry nebo bezhotovostním převodem na účet obchodníka, uvedený v závazné akceptaci objednávky.

6.2. Obchodník si vyhrazuje právo na změnu kupní ceny v případě změny právních předpisů, změny cen od výrobců nebo dodavatelů zboží.

6.3. V případě, že spotřebitel zaplatí obchodníkovi kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet obchodníka.

6.4. Spotřebitel je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu za dohodnuté zboží ve lhůtě dle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.

6.5. V případě, že spotřebitel zaplatí obchodníkovi kupní cenu za zboží dohodnuté v kupní smlouvě, spotřebitel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny pouze v souladu s platnými právními předpisy ČR.

6.6. V případě, že spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy před zaplacením celé kupní ceny, smluvní strany se dohodly, že zaplacená záloha na kupní cenu se započítá v celé výši na smluvní pokutu, kterou je povinen spotřebitel zaplatit obchodníkovi, není-li v kupní smlouvě dohodnuto jinak .

6.7. V případě, že spotřebitel nezaplatí obchodníkovi celou kupní cenu při převzetí zboží, smluvní strany se dohodly, že obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a zaplacená záloha na kupní cenu se započítá v celé výši na smluvní pokutu, kterou je povinen spotřebitel zaplatit obchodníkovi, pokud v kupní smlouvě není dohodnuto jinak.

6.8. Náklady spojené s montáží a vynáškou nejsou zahrnuty v kupní ceně zboží a obchodník tyto služby není povinen spotřebiteli poskytnout.


7. Nabytí vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží

7.1. Spotřebitel nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.

7.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na spotřebitele v době, kdy převezme zboží od obchodníka, nebo když tak neučiní včas, tak v době kdy mu obchodník umožní nakládat se zbožím a spotřebitel zboží nepřevezme.


8. Reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)

Pro B2C zákazníky

Obchodník: MLongauer, s.r.o., se sídlem Farská 12, 949 01 Nitra, IČO: 36 565 679, zapsaný v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddíl: Sro, vložka č.15385/N , provoz MLongauer, 5. Babindol

8.1. Tento reklamační řád upravuje způsob a místo reklamace, postup při řešení reklamací a způsob jejího vyřízení.

8.2. Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a zákona č.j. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů.

8.3. Obchodník odpovídá za vady zboží a spotřebitel je povinen reklamaci neprodleně uplatnit u obchodníka dle platného reklamačního řádu.

8.4. Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v době jejího dodání a která se projeví do dvou let od dodání věci. Spotřebitel může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady, včetně práva odepřít zaplatit kupní cenu podle § 621 ods. 2 Občanského zákoníku, pokud si obchodník nesplní povinnosti, které mu vyplývají z odpovědnosti za vady.

8.5. Pokud obchodník odpovídá za vadu prodané věci, spotřebitel má vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit.

8.6. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené spotřebitelem od obchodníka ve formě elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka.

8.7. Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně sjednány jiné záruční podmínky.

8.8. Během záruční doby má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

8.9. Reklamace vyřizuje obchodník v pracovních dnech a to telefonicky nebo písemně. Pokud zboží vykazuje vady, spotřebitel má právo uplatnit reklamaci v provozovně obchodníka v souladu s ust. § 622 odst. 1 písm. 1 občanského zákoníku tak, že doručí zboží do provozovny obchodníka na adresu MLongauer, s.r.o., Hlavní 43, 951 53 Babindol, IČ: 36 565 679, se sídlem Farská 12, 949 01 Nitra, spolu s vyplněním k uplatnění reklamace a doručí jej obchodníkovi. Podobu formuláře určí obchodník a jeho vzor umístí na internetové stránce obchodníka. Spotřebitel je povinen ve formuláři přesně označit druh a rozsah vad zboží.

Reklamační řízení zboží, které lze objektivně doručit obchodníkovi začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:

  1. doručení vyplněného formuláře k uplatnění reklamace od spotřebitele obchodníkovi,
  2. doručení reklamovaného zboží od spotřebitele obchodníkovi,
  3. doručení kopie faktury resp. jiného dokladu o potvrzené převodu vydaného spotřebiteli (pro oprávněné účely prokázání koupě u obchodníka).

Reklamované zboží doručí spotřebitel na adresu MLongauer, s.r.o., Hlavní 43, 951 53 Babindol, IČO: 36 565 679, se sídlem Farská 12, 949 01 Nitra, doporučeně nebo osobně. Obchodník doporučuje spotřebiteli zásilku se zbožím si pojistit. Zboží zaslané na dobírku obchodník nepřebírá. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození. Reklamační formulář lze vyplnit zde. Začátek reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace. V případě jakýchkoli nejasností se obraťte na obchodníka na číslo 0940 404 831 případně na e-mail babyseurope@babyseurope.eu

8.10. Obchodník je povinen přijmout reklamaci v prodejně/provozovně, ve které je přijetí reklamace možné, tedy ve svém sídle nebo u určené osoby v souladu s ust. § 622 odst. 1 písm. 1 Občanského zákoníku.

8.11. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci poštovní zásilkou, kterou obchodník odepřel přijmout, zásilka se považuje za doručenou v den odepření.

8.12. Obchodník nebo jím určená osoba vydá kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace zboží, resp. vytčení vady ve vhodné formě zvolené prodávajícím. ve formě mailu neprodleně po uplatnění reklamace, resp. vytčení vady spotřebitelem, ve které přesně označí vady zboží.

8.13. Obchodník v potvrzení o uplatnění reklamace, resp. vytčení vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 ods. 1 Občanského zákoníku odstraní. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění reklamace, resp. vytčení vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.

8.14. Pokud obchodník odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí spotřebiteli. Pokud spotřebitel znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; k opakovanému vytčení vady se § 621 odst. 1 písm. 3 Občanského zákoníku nevztahuje. Na náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 ods. 2 Občanského zákoníku.

8.15. Spotřebitel má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Spotřebitel si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil spotřebiteli značné obtíže.

8.16. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, včetně okolností dle bodu 15. druhé věty Reklamačního řádu.

8.17. Obchodník opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1 občanského zákoníku) poté, co spotřebitel vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží spotřebiteli s ohledem na povahu věci a účel, pro který spotřebitel věc požadoval.

8.18. Pro účely opravy nebo výměny spotřebitel předá nebo zpřístupní věc obchodníkovi nebo osobě podle § 622 ods. 5 Občanského zákoníku. Náklady převzetí věci nese obchodník.

8.19. Obchodník dodá opravenou věc nebo náhradní věc spotřebiteli na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu spotřebitel dodal vadnou věc, nedohodnou-li se strany jinak. Pokud spotřebitel nepřevezme věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může obchodník věc prodat. Pokud jde o věc větší hodnoty, obchodník spotřebitele o zamýšleném prodeji předem vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu pro převzetí věci. Obchodník neprodleně po prodeji vyplatí spotřebiteli výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na její úschovu a prodej, pokud spotřebitel uplatní právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Obchodník může věc na vlastní náklady zničit, nepodařilo-li se ji prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani k úhradě nákladů, které obchodník účelně vynaložil na úschovu věci, a nákladů, které by obchodník musel nutně vynaložit na její prodej.

8.20. Obchodník při odstranění vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené věci nebo náhradní věci, vyžaduje-li výměna nebo oprava odstranění vadné věci, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Obchodník a spotřebitel se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí spotřebitel na náklady a nebezpečí obchodníka.

8.21. Při odstranění vady výměnou věci nemá obchodník právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním věci a na úplatu za běžné užívání věci před její výměnou.

8.22. Obchodník odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 občanského zákoníku.

8.23. Nárok na uplatnění záruky u obchodníka může zaniknout:

  1. nepředložením dokladu o zaplacení,
  2. neoznámením zjevných vad při převzetí zboží,
  3. uplynutím záruční doby zboží,
  4. mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím,
  5. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí,
  6. neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
  7. poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v ČR,
  8. poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
  9. poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
  10. neodborným zásahem, poškozením při dopravě, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
  11. zásahem do zboží k tomu neoprávněné osoby,
  12. běžným opotřebením zboží (nebo jeho části) způsobené používáním zboží.

8.24. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 ods. 1 Občanského zákoníku, pokud

  1. obchodník věc neopravil ani nevyměnil,
  2. obchodník věci neopravila ani nevyměnil v souladu s § 623 ods. 4 a 6 občanského zákoníku,
  3. obchodník odmítl odstranit vadu podle § 623 ods. 2 občanského zákoníku,
  4. věc má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně věci,
  5. vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
  6. obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.

8.25. Při posuzování práva spotřebitele na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy podle bodu 24. písm. d) a e) Reklamačního řádu se zohlední všechny okolnosti, zejména druh a hodnota věci, povaha a závažnost vady a možnost od spotřebitele objektivně žádat, aby důvěřoval ve schopnost obchodníka odstranit vadu.

8.26. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodané věci a hodnoty, kterou by věc měla, pokud by byla bez vad.

8.27. Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy dle bodu 8.24. těchto Obchodních podmínek, pokud se spotřebitel spolupodílel na vzniku vady nebo je-li vada zanedbatelná.

8.28. V případě výměny zboží za nové obdrží spotřebitel doklad, na kterém bude uvedeno vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.

8.29. Oprávnění spotřebitele k uplatnění reklamace vady zboží je poté, co využil svého práva a požádal obchodníka o odstranění vady zboží dle bodu 9. Reklamačního řádu vyčerpané a bez ohledu na výsledek reklamace již opětovně není oprávněn pro tutéž jedinečnou vadu (ne vadu stejného druhu) ) uplatňovat reklamaci opakovaně.

8.30. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody, která mu z vady vznikla.


Pro B2B zákazníky

Obchodník: MLongauer, s.r.o., se sídlem Farská 12, 949 01 Nitra, IČO: 36 565 679, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddíl: Sro, vložka č.15385/N, provoz MLongau3, Hlav. Babindol

8.31. Tento reklamační řád upravuje způsob a místo reklamace, postup při řešení reklamací a způsob jejího vyřízení.

8.32. Prodávající odpovídá za vady zboží. Kupující, který je podnikatelem je povinen reklamaci neprodleně uplatnit v první řadě přímo v autorizovaném servisním středisku. Jejich seznam poskytne prodávající. V případě, že není možné zajistit opravu tímto způsobem, zajistí opravu prodávající.

8.33. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího ve formě elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.

8.34. Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně sjednány jiné záruční podmínky.

8.35. Kupující má právo uplatnit si u prodávajícího záruku pouze na zboží, které vykazuje vady, které zavinil výrobce, dodavatel nebo prodávající, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.

8.36. Kupující je povinen provést prohlídku zboží do 2 pracovních dnů od převzetí zboží. Pokud tak neučiní, nemůže uplatnit nároky z vad zjištěných po této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době převzetí zboží, zboží mu bude vyměněno.

8.37. Během záruční doby má podnikatel právo na bezplatné odstranění vady po předložení zboží včetně příslušenství a dokumentace oprávněnému zástupci prodávajícího.

8.38. Reklamace vyřizuje prodávající v pracovních dnech a to písemně. Pokud zboží vykazuje vady, kupující má právo uplatnit reklamaci v první řadě přímo v autorizovaném servisním středisku. V případě, že není možné zajistit opravu tímto způsobem, zajistí opravu prodávající. Tehdy si kupující uplatní reklamaci v provozovně prodávajícího tak, že doručí zboží do provozovny prodávajícího na adresu MLongauer, s.r.o., Hlavní 43, 951 53 Babindol, IČO: 36 565 679, se sídlem Farská 11, , a vyplní formulář pro uplatnění reklamace a doručí jej prodávajícímu. Podobu formuláře určí prodávající a jeho vzor umístí na internetové stránce prodávajícího. Kupující je povinen ve formuláři přesně označit druh a rozsah vad zboží. Náklady na přepravu reklamovaného zboží směrem od kupujícího k prodávajícímu hradí kupující. Poštovné a jiné poplatky se v rámci reklamačního řízení nevracejí. Reklamační řízení zboží, které lze objektivně doručit prodávajícímu začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:

I. doručení vyplněného formuláře k uplatnění reklamace od kupujícího prodávajícímu,
II. doručení reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícímu,
III. doručení platného dokladu o zakoupení zboží kupujícím (stačí fotokopie pouze originálního dokladu, pro tento účel nepostačuje kopie dokladu vytištěná z fiskální pokladny zaměstnancem nespotřebitele pro provozní účely),
IV. doručení platného dokladu o zakoupení provozem (stačí kopie).

Reklamované zboží doručí kupující na adresu prodávajícího MLongauer, s.r.o., Hlavná 43, 951 53 Babindol, IČO: 36 565 679, se sídlem Farská 12, 949 01 Nitra, doporučeně. Prodávající doporučuje kupujícímu zásilku se zbožím si pojistit. Zboží zaslané na dobírku prodávající nepřebírá. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození. Reklamační formulář můžete vyplnit zde. Začátek reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace. V případě jakýchkoli nejasností se obraťte na prodávajícího na číslo 0940 404 831 případně na e-mail babyseurope@babyseurope.eu

8.39. Kupující je povinen reklamovat vady zboží u prodávajícího bez zbytečného odkladu, jinak kupujícímu zaniká právo vůči prodávajícímu na bezplatné odstranění vady.

8.40. Na vyřízení reklamace kupujícího, který je podnikatelem se nevztahuje 30 denní lhůta ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele. Lhůta pro vyřízení reklamace pro podnikatele není zákonem upravena, reklamace podnikatelů ve smyslu těchto Obchodních podmínek se však naše společnost zavazuje vyřídit ve lhůtě do 60 dnů.

8.41. Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.

8.42. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

8.43. Nárok na uplatnění záruky u prodávajícího kupujícím zaniká:

  1. nepředložením dokladu o zaplacení, dodacího listu nebo záručního listu, příslušenství nebo dokumentace zboží,
  2. neoznámením zjevných vad při převzetí zboží,
  3. uplynutím záruční doby zboží,
  4. mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím,
  5. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí,
  6. neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
  7. poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v ČR,
  8. poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
  9. poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
  10. neodborným zásahem, poškozením při dopravě, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
  11. zásahem do zboží k tomu neoprávněné osoby,
  12. běžným opotřebením zboží (nebo jeho části) způsobené používáním zboží.

8.44. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:

  1. předáním opraveného zboží
  2. výměnou zboží,
  3. vrácením kupní ceny zboží,
  4. vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
  5. písemnou výzvou k převzetí prodávajícím určeného plnění,
  6. odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.

8.45. Záruční doba je obecně 24 měsíců. Pokud je kupující podnikatel a výrobek kupuje pro podnikatelskou činnost, záruční doba se řídí záručními podmínkami výrobce v souladu s příslušnými podmínkami dle Obchodního zákoníku (§ 429 a násl.). U vybraných produktů je výrobcem záruka pro kupující, kteří nejsou spotřebitelem, omezena.

8.46. Záruční doba uvedená v Obchodních podmínkách pro osoby, které jsou spotřebiteli, je v souladu s Občanským zákoníkem a nemá vztah k podnikatelům a na tyto Obchodní podmínky se tedy neuplatňuje.

8.47. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční opravy zboží.

8.48. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedeno vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původně vystavené faktury a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.

8.49. Všechny záruční opravy jsou v případě, že do doby jejich uplatnění nezanikl nárok na uplatnění záruky podle bodu 8.43. Reklamačního řádu, bezplatné.

8.50. Pokud jde o vadu, na kterou se vztahuje záruka, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava možná a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat.

8.51. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, je prodávající oprávněn vadné zboží vyměnit za zboží se stejnými nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.

8.52. Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem může kupující:

  1. požadovat odstranění vad opravou zboží, jsou-li vady opravitelné,
  2. požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za vadné zboží, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
  3. požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
  4. odstoupit od smlouvy.

8.53. Volba mezi nároky uvedenými v bodě 8.52. Reklamačního řádu kupujícímu náleží, jen oznámí-li ji prodávajícímu ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení. Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Ukáže-li se však, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může kupující požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co mu prodávající oznámil tuto skutečnost. Neodstraní-li prodávající vady zboží v přiměřené dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

8.54. Neoznámí-li kupující volbu svého nároku ve lhůtě uvedené v bodě 8.53. Reklamačního řádu, má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy.

8.55. Je-li dodáním zboží s vadami smlouva porušena nepodstatným způsobem, může kupující požadovat buď dodání chybějícího zboží a odstranění ostatních vad zboží, nebo slevu z kupní ceny.

8.56. Dokud kupující neuplatní nárok na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, je prodávající povinen dodat chybějící zboží a odstranit právní vady zboží. Ostatní vady je povinen odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním náhradního zboží; zvoleným způsobem odstranění vad však nesmí způsobit kupujícímu vynaložení nepřiměřených nákladů.

8.57. Požaduje-li kupující odstranění vad zboží, nemůže před uplynutím dodatečné přiměřené lhůty, kterou je povinen poskytnout pro tento účel prodávajícímu, uplatnit jiné nároky z vad zboží, kromě nároku na náhradu škody a na smluvní pokutu, ledaže prodávající oznámí kupujícímu, že nesplní své povinnosti v této lhůtě. Tato lhůta musí být určena v souladu s bodem 8.40. Reklamačního řádu pro podnikatele.

8.58. Dokud kupující neurčí lhůtu dle bodu 8.57. Reklamačního řádu nebo neuplatní nárok na slevu z kupní ceny, může prodávající oznámit kupujícímu, že vady odstraní v určité lhůtě. Pokud kupující bez zbytečného odkladu poté, co obdržel toto oznámení, nesdělí prodávajícímu svůj nesouhlas, má toto oznámení účinek určení lhůty podle odstavce 8.57. Reklamačního řádu.

8.59. Pokud prodávající neodstraní vady zboží ve lhůtě vyplývající z bodu 8.57. nebo 8.58. Reklamačního řádu, může kupující uplatnit nárok na slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit, upozorní-li prodávajícího na úmysl odstoupit od smlouvy při určení lhůty dle bodu 8.57. Reklamačního řádu nebo v přiměřené lhůtě před odstoupením od smlouvy. Zvolený nárok nemůže kupující bez souhlasu prodávajícího měnit.

8.60. Pro účely těchto Obchodních podmínek je porušení smlouvy podstatné, jestliže strana porušující smlouvu věděla v době uzavření smlouvy nebo v této době bylo rozumné předvídat s přihlédnutím k účelu smlouvy, který vyplynul z jejího obsahu nebo z okolností, za kterých byla smlouva uzavřena, že druhá strana nebude mít zájem na plnění povinností při takovém porušení smlouvy. Při pochybnostech se předpokládá, že porušení smlouvy není podstatné.

8.61. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené ve formuláři pro uplatnění reklamace.

8.62. Oprávnění kupujícího k uplatnění reklamace vady zboží je poté, co využil svého práva a požádal prodávajícího o odstranění vady zboží podle těchto reklamačních a obchodních podmínek, vyčerpané a bez ohledu na výsledek reklamace již opětovně není oprávněn pro tutéž jedinečnou vadu (ne vadu stejného) druhu) uplatňovat reklamaci opakovaně.

8.63. V případě, že prodávající ukončí reklamační řízení jako odůvodněné zamítnutí reklamace, ale vada výrobku objektivně existuje a nebyla odstraněna, může kupující uplatnit své právo na odstranění vady zboží prostřednictvím soudu.

8.64. Doklady potřebné k převzetí zboží reklamace osobně prodávajícím v případě nákupu podnikatele:

  • Zboží objednané k osobnímu odběru může převzít pouze jednatel společnosti nebo jím zmocněná osoba.
  • Pokud zboží přijde převzít zaměstnanec společnosti, je nutné zmocnění jednatele s číslem Občanského průkazu u pověřeného zaměstnance.
  • K ověření jednatele nebo jím zmocněné osoby je třeba se prokázat platným Občanským průkazem a Výpisem z Obchodního resp. Živnostenského rejstříku, aby se předcházelo záměně osob při přebírání zboží.

 

9. Osobní údaje a jejich ochrana

9.1. Osobními údaji jsou údaje týkající se identifikované fyzické osoby nebo identifikovatelné fyzické osoby, kterou lze identifikovat přímo nebo nepřímo, zejména na základě obecně použitelného identifikátoru, jiného identifikátoru, jako je například jméno, příjmení, identifikační číslo, lokalizační údaje, nebo online identifikátor, nebo na základě jedné nebo více
charakteristik nebo znaků, které tvoří její fyzickou identitu, fyziologickou identitu, genetickou identitu, psychickou identitu, mentální identitu, ekonomickou identitu, kulturní identitu nebo sociální identitu.

9.2. Zpracovávání osobních údajů je zákonné, pokud se provádí na základě alespoň jednoho z těchto právních základů: zpracování osobních údajů je nezbytné k plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je dotyčná osoba, nebo k provedení opatření před uzavřením smlouvy na základě žádosti dotčené osoby.

Shromažďování, zpracování a zasílání osobních údajů z důvodu objednávky
Při zadávání objednávky shromažďujeme a zpracováváme vaše osobní údaje pouze v rozsahu potřebném pro vyřízení a zpracování vaší objednávky a pro vyřízení vašich otázek. Poskytnutí údajů je nezbytné pro uzavření smlouvy. V opačném případě se smlouva neuzavře. Zpracování je založeno na či. 1 písm. b) Nařízení GDPR a je nezbytné pro plnění smlouvy s vámi.
Vaše údaje se předávají například přepravním společnostem a poskytovatelům rozvozu, které jste si vybrali, poskytovatelům platebních služeb, poskytovatelům služeb pro zpracování objednávek a poskytovatelům IT služeb. Ve všech případech přísně dodržujeme zákonné požadavky. Rozsah přenosu dat je omezen na minimum.

9.3. Právním základem zpracování osobních údajů je v případě nákupu zboží prostřednictvím e-shopu, dodání zboží zákazníkovi a řešení pojistných událostí. 1 písm. b) Nařízení o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů ao volném pohybu takových údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů) (dále jen „Nařízení GDPR“) a v případě vyřizování reklamací Čl. 1 písm. c) Nařízení GDPR.

9.4. Příjemci osobních údajů jsou následující osoby:

  • MLongauer, s.r.o. jako provozovatel online platformy se sídlem na Farská 12, 949 01 Nitra, Slovenská republika, IČ: 36 565 679, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddíl: Sro, vložka č.15385/N
  • kurýrní nebo přepravní společnost, která zajišťuje dodávku zboží zákazníkovi, jako další provozovatel nebo zprostředkovatel,
  • Internet Mall Slovakia s.r.o. jako zprostředkovatel se sídlem na Prievozská 4D, 821 09 Bratislava - městská část Ružinov, Slovenská republika, IČ: 35 950 226, zapsaná v Obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl Sro, Vložka číslo 37185/B
  • Allegro sp. z o.o. jako zprostředkovatel se sídlem v Poznani, ul.. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, zapsaná do obchodního rejstříku vedeného Okresním soudem Poznań - Nowe Miasto i Wilda v Poznani, 8. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku (KRS) pod číslem KRS: 0000635012
  • Riešenia, spol. s.r.o. jako zprostředkovatel dodávající IT systém se sídlem na Trenčianska 53, 821 09 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 35 948 345, zapsaná v Obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl Sro, Vložka číslo 37036/B
  • servisní partneři, dodavatelé, externí právní zastoupení, jiné orgány ve spotřebitelském řízení, přepravní společnosti v souvislosti s vyřizováním reklamací a pojistných událostí jako provozovatelé nebo zprostředkovatelé
  • orgány finanční správy, daňoví poradci a auditoři jako provozovatelé nebo zprostředkovatelé, pokud je to nezbytné pro splnění zákonné povinnosti společnosti MLongauer, s.r.o.

Osobní údaje jsou zpracovávány během období plnění smlouvy o koupi zboží a během běhu záruční lhůty na dodané zboží.

9.5. Spotřebitel prohlašuje, že souhlasí ve smyslu ust. § 7 zákona č.. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů, aby obchodník zpracoval a uschovával jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo které jsou potřebné při činnosti obchodníka a zpracovával je ve všech svých informačních systémech. Spotřebitel zároveň poskytuje obchodníkovi svůj souhlas s poskytnutím osobních údajů jiné osobě a přeshraničním přenosem osobních údajů i do třetích zemí (jakýchkoli zemí v rámci Evropské unii a zemí tzv. bezpečného přístavu). Obchodník se zavazuje, že bude s osobními údaji spotřebitele zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy ČR. Spotřebitel uděluje obchodníkovi tento souhlas na dobu neurčitou. Souhlas se zpracováním osobních údajů může spotřebitel odvolat kdykoli písemnou formou. Souhlas zanikne ve lhůtě 1 měsíce od doručení odvolání souhlasu spotřebitele obchodníkovi.

9.6. Spotřebitel odesláním objednávky vyjadřuje svůj souhlas s tím, aby mu obchodník zasílal zprávy o činnosti, nabídkách a akcích obchodníka bez předchozí žádosti spotřebitele k zaslání takových zpráv.

9.7. Spotřebitel má právo a možnost aktualizovat osobní údaje přímo v on-line režimu na web stránce internetového obchodu, v zákaznické sekci, ihned po přihlášení.

9.8. Plnění zákonných povinností společnosti MLongauer, s.r.o.

Společnost MLongauer, s.r.o. zpracovává osobní údaje uvedené výše za účelem plnění zákonných povinností společnosti MLongauer, s.r.o.

Právním základem pro zpracování je či. 1 písm. c) Nařízení GDPR (např. zákon o účetnictví, zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o dani z příjmů, zákon o ochraně spotřebitele, zákon o archivech a registraturách). Zpracovávání osobních údajů společností MLongauer, s.r.o. je nezbytné pro účely plnění zákonných povinností společností MLongauer, s.r.o.

Příjemcem osobních údajů jsou následující osoby:

  • daňoví poradci, auditoři, soudy a orgány veřejné správy jako provozovatelé.

Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu vyžadovanou příslušným právním předpisem.

9.9. Doba uchovávání
Po úplném zpracování smlouvy se údaje nejprve uchovávají po dobu trvání záruční lhůty, poté s přihlédnutím k zákonným, zejména daňově-právním a obchodněprávním lhůtám uchovávání, a po uplynutí této lhůty se vymažou, pokud jste nedali souhlas k dalšímu zpracování a používání.

9.10. Práva dotyčné osoby
Pokud jsou splněny zákonné požadavky, máte podle článků 15 až 20 Nařízení GDPR tato práva: právo na informace, na opravu, na vymazání, na omezení zpracování, na přenosnost údajů.
Kromě toho máte právo vznést námitky proti zpracování na základě či. 1 písm. f) Nařízení GDPR a proti zpracování pro účely přímého marketingu v souladu s či. 1 Nařízení GDPR.

9.11. Právo odvolat se na dozorový orgán
V souladu s článkem 77 nařízení GDPR máte právo podat stížnost Kontrolnímu úřadu, pokud se domníváte, že zpracování vašich osobních údajů není zákonné.

Stížnost můžete podat mimo jiné dozorovému orgánu, který je za nás zodpovědný a který můžete kontaktovat s využitím těchto kontaktních údajů:

Úřad na ochranu osobních údajů České republiky
Hraniční 12
820 07 Bratislava 27
Slovenská republika
Sekretariát a podatelna
+ 421 2 32 31 32 14

9.12. Právo na námitku
Je-li zde uvedené zpracování osobních údajů založeno na našem oprávněném zájmu podle či. 1 písm. f) Nařízení GDPR, máte právo kdykoli namítat proti tomuto zpracování s účinností do budoucna z důvodů vyplývajících z vaší konkrétní situace.
Po vznesení námitky se zpracování dotčených údajů ukončí, pokud neprokážeme závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad vašimi zájmy, právy a svobodami, nebo slouží-li zpracování pro účely uplatnění, výkonu nebo obhajoby právních nároků.


10. Odstoupení od kupní smlouvy

10.1. Obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží dohodnutého v kupní smlouvě přerušil výrobu nebo provedl tak závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností obchodníka vyplývajících z kupní smlouvy nebo z důvodů vyšší moci nebo pokud ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze od něj spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží zákazníkovi ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě. Obchodník je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat spotřebitele a vrátit mu již zaplacenou zálohu za zboží sjednané v kupní smlouvě ve lhůtě 15 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy.

10.2. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do 14 dnů ode dne převzetí zboží spotřebitelem podle § 20 ods. 4 zákona č . 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele. To neplatí, pokud:

  • bylo zboží vyrobeno podle jeho specifikací, nebo na míru podle § 19 ods. 1 písm. c) zákona 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele.
  • bylo dodáno zboží podle § 19 ods. 1 písm. e) zákona 108/2024 (dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen).

10.3. Spotřebitel odesláním objednávky obchodníkovi potvrzuje, že obchodník včas a řádně splnil své informační povinnosti podle ust. § 10 Zákona o ochraně spotřebitele při zásilkovém prodeji.

10.4. Odstoupení od smlouvy musí spotřebitel učinit písemnou formou ve formě vyplněného formuláře, jehož podobu určí obchodník a jeho vzor umístí na internetové stránce.

10.5. Odstoupení od kupní smlouvy podle procházejícího bodu těchto všeobecných obchodních podmínek musí obsahovat identifikaci spotřebitele, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má obchodník vrátit již přijaté plnění zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu. Zároveň s odstoupením od kupní smlouvy je povinen doručit obchodníkovi zboží spolu s příslušenstvím včetně dokumentace, návodu, záručního listu, dokladu o zaplacení a pod. a v originálním obalu a v případě hygienicky zabaleného zboží v neporušeném stavu, ve formě pojištěné zásilky.

10.6. Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání , poštovné a jiných nákladů a poplatků.

10.7. V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy a doručí obchodníkovi zboží, které je použito a je poškozeno nebo neúplné, vrátí obchodník spotřebiteli již zaplacenou kupní cenu za zboží uvedenou v závazném akceptování objednávky nebo její část sníženou v souladu s ust. § 457 Občanského zákoníku o hodnotu jeho opotřebení ve výši 1% z celkové ceny zboží za každý den používání zboží ao hodnotu opravy a uvedení zboží do původního stavu ve lhůtě 15 pracovních dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy a doručení zboží obchodníkovi bezhotovostním převodem na účet spotřebitele určen spotřebitelům. V případě, že jde o hygienicky zabalené zboží, nebo jeho části odstoupení od smlouvy není možné v souladu s ustanovením § 19 ods. 1 písm. e) zákona 108/2024 Sb. ao změně a doplnění některých zákonů.

10.8. Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 předtím, než je mu zboží doručeno, nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.

10.9. V případě, že spotřebitel nesplní některou povinnost uvedenou v bodě 10.4. a 10.5. těchto všeobecných obchodních podmínek, odstoupení od kupní smlouvy není platné a účinné a obchodník není povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladů, spojených s odesláním zboží zpět spotřebiteli.


11. Závěrečná ustanovení

11.1. Obchodník si vyhrazuje právo na změnu těchto všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto všeobecných obchodních podmínkách je splněna umístěním na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka.

11.2. V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoli její změna musí mít písemnou formu.

11.3. V případě pochybností se smluvní strany dohodly, že za dobu používání se považuje doba od doručení zboží spotřebiteli podle bodu 5.7. těchto všeobecných obchodních podmínek do dne doručení zboží obchodníkovi podle bodu 11.4. těchto všeobecných obchodních podmínek.

11.4. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi týkající se podstatných náležitostí bude uskutečňována ve formě e-mailových zpráv.

11.5. Na vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku, Zákona, zákona č.j. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů, zákona č.j. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele ao změně některých zákonů.

11.6. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči spotřebiteli uzavřením kupní smlouvy.

11.7. Spotřebitel zasláním objednávky potvrzuje, že si tyto všeobecné obchodní podmínky přečetl a v celém rozsahu s nimi souhlasí.

 

Nitra, dne 10.9.2024.

Výhody registrácie
Mohlo by vás zajímat
Výhody registrácie